اخبار و مقالات

چرا شیلات درباره تیلاپیا حرف نمی زند؟
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:49:53
چرا شیلات درباره تیلاپیا حرف نمی زند؟

















چرا شیلات درباره تیلاپیا حرف نمی زند؟
تاریخ: 1395/03/23
شماره: 5841
بازدید: 65
ماهی تیلا پیا در مقایسه با ماهیانی که در کشور تولید می شود کیفیت پایینی دارد که امیدواریم افزایش تعرفه و افزایش قیمت، منجر به کاهش مصرف این محصول شود.
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ماهی تیلاپیا با ورود به کشور‌جایگاه ویژه‌ای در بازار مصرف آبزیان به خود اختصاص داده و در سفره‌های ایرانی جای خود را باز کرده است؛ آبزی ای که تا چند سال پیش اسمش به گوش کمتر کسی خورده بود، در سال گذشته سهمش از واردات به ایران به بیش از 10 هزار تن رسیده و ارزش دلاری این واردات طبق گفته مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان به 40 میلیون دلار رسیده است.

براساس آخرین تحقیقات مصرف مکرر این ماهی خطرناک بوده اما در مورد مصرف غیرمداوم آن هنوز موردی اثبات نشده ؛ عده ای از کارشناسان آن را به عنوان یک ماهی با قیمت و ارزش غذایی پایین که سلامت مردم جامعه را نشانه رفته است یاد می کنند، برخی دیگر هم به قدمت پرورش 4 هزار ساله آن و اینکه در بیش از 130 کشور دنیا پرورش داده و به تمام جهان صادر می‌شود،اشاره می کنند.

در راستای آگاهی در خصوص جزییات آنچه که از سوی کارشناسان مختلف گفته می شود و بررسی صحت آن به سراغ عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران رفتیم که با واکنش جالبی روبرو شدیم که شک در مورد ارزش پایین غذایی این آبزی را می توانست به یقین تبدیل کند .

در ابتدای ماجرا طبق معمول همیشه که بعضی از مسئولان از زیر بار جواب دادن شانه خالی می کنند، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران نیز همین روال را در پیش گرفت و بعد از تماسهای مکرر خبرنگار حتی به صورت تلفنی هم موفق به برقراری ارتباط نشد و پاسخی دریافت نکرد .
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان